Mała księgowość - Gliwice

Mała księgowość

 

Mała księgowość to forma księgowości uproszczonej, którą prowadzić mogą jednoosobowe działalności gospodarcze, dynamicznie rozwijające się startupy oraz mikroprzedsiębiorcy. Zlecając nam prowadzenie księgowości uproszczonej to wygodne rozwiązanie, które pozwala uniknąć wielu stresów, wysokich kosztów wynikających z konieczności stworzenia stanowiska dla księgowego oraz konsekwencji związanych z niedopilnowaniem terminów rozliczanie podatku VAT czy składek ZUS lub pominięcia aktualnych przepisów, które wprowadzono w bieżącym roku podatkowym.

 

Zakres naszych obowiązków

Każdy przedsiębiorca mogący prowadzić małą księgowość jest zobowiązany do wybrania jednej z czterech form opodatkowania dochodu:

  • na zasadach ogólnych,
  • podatek liniowy,
  • karta podatkowa,
  • ewidencja przychodów.

Nasi doradcy podatkowi oferują pełne wsparcie przy wyborze najkorzystniejszego i najbardziej dopasowanego do profilu firmy sposobu rozliczania się z Urzędem Skarbowym. Razem z przedsiębiorcą przeanalizują zalety i wady każdej z form opodatkowania w kontekście indywidualnych wymagań i oczekiwań firmy, którą prowadzi. Zajmą się również:

  • sporządzaniem rejestrów VAT zakupów i sprzedaży,
  • wyliczaniem miesięcznej zaliczki PIT,
  • sporządzaniem rocznego rozliczenia z Urzędem Skarbowym,
  • prowadzeniem ewidencji środków trwałych,
  • prowadzaniem ewidencji wartości niematerialnych i prawnych.

Oferta biura rachunkowego dostępna jest w trzech pakietach: Starter, Business i Premium. W ramach małej księgowości proponujemy dodatkowo opcję Samozatrudnienie, idealną dla jednoosobowych działalności gospodarczych.